Monday, August 29, 2016

Pakovanje za more

Dragi moji i drage moje, početak ovog posta sam počela da pišem simultano se pakujući. Tog dana sam  imala i druge obaveze, tako da je blog morao da trpi. Nadala sam se da ću da završim sa pisanjem na moru, ali je internet prosto bio preslab za kačenje slika. Dve nedelje kasnije, vraćam se zadatoj temi :)

Bilo kako bilo, ovo je moj prvi pokušaj minimalističkog pakovanja za more, tako da nije zgoreg pogledati da li sam u tome i uspela.

Prvo pravilo ovogodišnjeg planiranja je bilo jednostavno: poneti duplo manje stvari nego inače. Normalnim ljudima je ovo ograničenje možda presurovo, ali ja sam od onih ljudi koji na more nose sve što poseduju. I uvek vrate pun kofer čistih stvari. Zato je došao trenutak da to promenim.

Prvo sam pokušala da redukujem kolčinu kozmetike, a posebno šminke koju ću da ponesem. Moja želja je bila da sve što imam stane u jedan neseser, ali se to nažalost nije desilo. Nekoliko stvari je ostalo sa strane, a kako to izgleda možete pogledati na sledećim fotografijama:

Velika većina kozmetike i higijenskih sredstava koja će putovati sa nama, našla je svoje mesto na slici iznad. Većina ovih stvari, smeštena je u jedan veliki neseser, dok će nekoliko drugih mesto naći u drugom neseseru.

Osim velike količine potrebnih stvari, najneophodnije su se našle na vrhu torbe, kako bi mi bile pri ruci jer smo planirali da prenoćimo u Makedoniji, na pola puta.

Uz neke proizvode kojih sam se naknadno setila (izvadila sam pastu i sapun iz glavnog nesesera, i premestila ih u priručni), ova gomila se pretvorila u ovo:

Sledeći korak je, prirodno, bila garderoba. Prvo što sam uradila je bilo ređanje svih željenih stvari po krevetu, a onda lagano eliminisanje i biranje po sistemu Mari Kondo.

Dakle, one apsolutno omiljene i neophodne letnje stvari sam premeštala na dasku za peglanje, dok sam se oko svih ostalih dobro razmislila. Konačno sam eliminisala jednu suknju i jednu haljinu i došla do gomile sa sledeće slike. Sve osim mog donjeg veša se nalazi na njoj:

Spisak garderobe je sledeći: 5 haljina (za veče), jedna haljina i jedna bluza za plažu, dve suknje, tri majice i dva kupaća kostima. Da li mi je ovo bilo dovoljno, saznaćete na kraju posta :)

Kao što Kondo voli da kaže, neke stvari su prosto srećnije na vešalicama. One koje spadaju u tu grupu sam nežno poređala po dnu kofera. A onda sam ostale dodala po vertikalnom sistemu.

Dopunila sam svoj deo kofera po jednim parom papuča za plažu za nas dvoje, koje sam ubacila pre i posle odeće. Osim toga sam ponela i jedne sandale na platformu, koje sam smestila u prednji deo kofera.

Na red je došla odeća mog supruga, koju sam smestila u prednji deo kofera. Slično kao i svoju, prvo sam je poređala na dasku za peglanje.

Nikola je sa sobom poneo nekoliko bermuda, desetak majica, kao i dva šortsa za plažu. Putovao je u jednoj majici i šortsu, dok sam ja na sebi imala donji deo trenerke, majicu i tanji kardigan. Oboje smo nosili patike tokom puta.

I ove stvari sam poređala vertikalno po prednjem delu kofera, osim bermuda koje sam stavila horizontalno, preko mojih sandala. Sve međuprostore između stvari sam popunila sitnijim stvarima, poput čarapa.

Na kraju sam dodala najglomaznije predmete - peškire za plažu. U mrežasti deo na vrhu kofera sam smestila sve što će mi biti potrebno za noćenje u Makedoniji, kao i stvari za plažu za prvi dan letovanja, ukoliko stignemo u smeštaj pre nego što nam sobe budu spremne.

Iiii, to bi bilo to što se tiče glavno kofera. Priznaćete da je on vrlo skromnih kapaciteta za pakovanje dve osobe.

Osim ovoga, spakovali smo i jedan ranac, u kome su se našle osnovne potrepštine u vidu hrane (pošto smo bili u apartmanskom smeštaju), kao i elementarna sredstva za higijenu koja su nam bila na dohvat ruke. Uz to smo poneli i lap top, u nadi da ću moći da dovršim ovaj post na samom letovanju, ali i u želji da ispratimo dešavanja na Olimpijadi.

Nekoliko sendviča za put i knjige za čitanje na plaži su se smestile u jednu veću žensku ručnu torbu i to je bio sav naš prtljag.

Na more smo prvi put išli autom, i bilo nas je četvoro tako da smo bili pažljivi da ne zauzmemo previše prostora u gepeku. Srećom, ono što smo poneli je bilo i više nego dovoljno.

Konačni utisci

Nakon povratka sa putovanja, mogu vam reći da ova selekcija garderobe ipak nije bila idealna. Ono u čemu sam se prevarila je suštinsko nepoznavanje sebe ;)

Naime, zaboravila sam da ja ipak cenim udobnost i prijatnost više od svega i da kada putujem na opušteno mesto bez mnogo izlazaka i provoda, uopšte ne moram da nosim toliko večernje odeće. Iako je ovo samo polovina onoga što bih inače nosila, ponovo nisam obukla sve haljine koje sam ponela. Uglavnom sam se odlučivala za najudobnije varijante koje sam ponavljala i po 2-3 puta. Sandale nisam obula ni jednom, već sam celo letovanje provela u japankama.

Volela bih da sam umesto toga imala još jedan udoban kupaći, jer sam 90% vremena provela u jednom te istom. Drugi kupaći kostim koji sam ponela uopšte mi nije bio udoban niti zgodan za sunčanje, tako da planiram da malo zađem po sniženjima koja nudi ovaj period godine kako bih našla neki jednostavan a povoljan bikini.

Do sada sam uvek nosila po dve stvarčice za plažu, 'za preko kupaćeg'. Ne znam zašto, ali prvi put mi se ovo učinilo kao premalo. Iako su se iste isprljale mahom od morske soli, i iako je prosto 'propiranje' u čistoj vodi rešilo posao, uopšte nisam ljubitelj pranja stvari na putovanjima, tako da bih rado zamenila svoj asortiman fensi haljina za još jednu ili dve haljinice ili tunike za plažu.

Našminkala sam se jednom :) A i to sam uradila čisto iz principa, da ne bude da sam bespotrebno nosila šminku sa sobom. Ipak mislim da je umerena količina koju sam ponela 'za svaki slučaj' sasvim ok, i uprkos ovom iskustvu, ponela bih je ponovo.

Najveći promašaj je bilo zaboravljanje vakumirane pršute u frižideru, koju inače uvek nosimo sa sobom. Nimalo ne zaostaje ni zaboravljanje turske kafe bez koje ja ne volim da funkcionišem, ali su na sreću prijatelji sa kojima smo išli imali dovoljno da podele sa mnom.

Sve u svemu, pristojno pakovanje bez nenadoknadivih grešaka :)

Ne znam kako se vama sve ovo čini i da li biste nešto promenili u našem izboru. Nadam se da ste i sami imali priliku da se odmorite ove godine ili da se spremate za sopstveni odmor. Ako je tako, javite nam da li je pakovanje prošlo glatko ili ste uspeli da zaboravite tako esencijalnu potrepštinu poput kafe :))))

2 comments:

1. Na moru nisam bila već godinama pa više ni ne znam što bih spakirala, ha ha ha. Nadam se da ste se dobro odmorili i zabavili. ☺

ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno, bilo nam je lepo :)
      Nadam se da cete i vi ici na odmor cim Sofia malo poraste!